Sunday, April 25, 2010

Fantastic Mr. Fox

Máte radi spisovateľa Roalda Dahla? Lebo ja veľmi nie. Teda, uznávam, že je to talentovaný a originálny spisovateľ so svojským štýlom, a že má zaujímavé nápady, ale moja šálka kávy to akosi nie je. Zato filmové spracovania jeho kníh, to je už káva iná. Videla som Matildu, úplne ma nadchla, tak som si hneď bežala prečítať knihu s veľkými očakávaniami (lebo kniha má vždy viac čo ponúknuť ako film) a - bola som sklamaná. Niečo tam chýbalo, nebolo to ono, nič špeciálne. To isté Charlie a továreň na čokoládu (pamätný, vtedy ešte šmoliatkovský večer :-)). Prečítala som vtedy asi dvadsať kníh pre deti od Roalda Dahla, z toho jedna sa mi páčila natoľko, že som si ju kúpila. Na knihe Fantastický pán Lišiak ma znovu zaujal nápad, ale inak rovnako: nič moc. Preto som šla film pozerať s malými očakávaniami, najmä keď som videla, že je robený nejakou divnou bábkovou animáciou a navyše kamarátka, veľká fanynka Roalda Dahla, mi o ňom povedala, že je iba OK, nie super. Nuž, keď som si ho pozrela ja, zmenila som stanovisko z OK na super. Oni tí filmári totižto vytvoria aspoň 60 - 70 filmu (Dahlove knihy sú dosť stručné), a hlavne dodajú tam to dôležité "niečo", čo mi v Dahlových knihách chýba... Aj keď sa v tom filme úplne všetko nepáči, musím dodať, že je to film, čo si zaslúži volať sa "groundbreaking" ;-)

trailer:



A ešte čosi ma zaujalo na tomto filme. Hudba. Milujem dobrú filmovú hudbu, dopĺňa a dotvára film jedinečným, nezastupiteľným spôsobom. Páči sa mi na nej aj to, aká je širokospektrálna; v podstate neexistuje definícia aká by mala byť a spája všetky možné žánre; a ponúka mnoho možností. A jej účinok každý cíti sám za seba... Tento kúsok, čo som vybrala (Bean's Secred Cidar Cellar), je trochu netradičný, dynamický a - fantastický :-) Nech žijú soundtracky!

No comments: