Saturday, October 31, 2009

(ne)Halloweensky

Som unavená, unavená, unavená... Fyzicky aj psychicky. Moja antihalloweenska nálada si vždy vydýchne prvého novembra. U nás vtedy robíme odpust... Tu sa to zdá strašne vzdialené, je to úplne iný, opačný koniec sveta. Biznis, vonkajšia "dekoratívnosť"... Keď vidím tie ohyzdné masky na tvárach malých detí, démonov a kostlivcov visiacich na dverách domov... Behá mi mráz po chrbte. Mám taký divný pocit, že ľudia si zahrávajú s ohňom. U nás v Easone v Halloweenskom kúte sa jeden malý chlapec v kočíku nahlas rozplakal a žalostne volal otca nech ho odtiaľ vezme preč (bol pripútaný v kočíku). Niektorí ľudia sa smiali, iní ho upokojovali, že tie masky a figuríny nie sú skutočné, že sa nemá čoho báť. Chlapček sa však nedal upokojiť a dobrých pätnásť minút tam žalostne kvílil, zatiaľ čo jeho rodičia si spokojne vyberali a prezerali masky a kostýmy a sem-tam naňho zavolali, nech je ticho. Alebo ten divný zmysel pre bordel, ktorým zákazníci oplývajú. Dovčera sme o tom medzi kolegovcami vtipkovali. Včera ma smiech prešiel. Pripadla mi úloha hodinu pred zavretím upratať halloweensky kút. Bola som pripravená na riadnu fušku, veď som ho neupratovala prvý krát. Ale čakal ma šok. Väčšina kostýmov bola zvesená z vešiakov a vysypaná zo sáčkov na jednu obrovskú hromadu uprostred. Ľudia sa v tom brodili, námatkovo vyťahovali časti kostýmov a primeriavali si ich. Nežartujem. Keby mi o tom niekto pred pár rokmi rozprával, neverila by som. To musí človek zažiť na vlastnej koži. Bolo to desaťkrát horšie ako si to teraz predstavujete. Nemôžem ani povedať akoby sa tadiaľ prehnalo stádo volov, lebo by to bola urážka volov... Ľudia sa obliekajú do tých najstrašnejších masiek démonov a umrlcov, hrajú sa akože nič, že je to len zábava a nie je to skutočné, ale mám taký pocit, akoby sa tými démonmi vnútri pomaly naozaj stávali...:-(( Ale napriek tomu nechcem tento príspevok skončiť tak pesimisticky. Vstala som s pochmúrnou náladou a myslela som, že ma čaká dlhý a mrzutý deň, ale nebolo to tak. Dostalo sa mi zvláštnej milosti a zaplavil ma mieruplný pokoj. Akoby sa nejaký lúč Svetla predral cez halloweensku ťažobu až ku mne a našiel si ma. Večer ma dokonca nadchli aj ohňostroje. Nemyslela som na to, že sú halloweenske, len som sa jednoducho tešila z ich krásy. Prišli mi pod ruku aj nejaké obrázky, zvláštne nehalloweensky halloweenske, čo ma zaujali, tak ich sem dávam. Halloween nehalloween, kresliarske umenie ma vždy dostane... Mesto duchov... nie aby strašlili, ale aby s nami žili - aspoň symbolicky... Dvaja priatelia... Keď som si bola dnes u nás v kaviarni dať polievku, našla som tam na pultoch takéto tekvice. Kašlem na to, že sú halloweenske, zaujalo ma to rezbárstvo. Dnes už z toho ľudia robia umenie, vyrezávajú rôzne krásne tvary. Táto síce nie je extra špeciál, ale pôsobí na rozdiel od iných priateľsky a pozitívne. Páčia sa mi hlavne tie oči, sú to prázdne plastové obaly od čajových sviečok. Zreničky sú kovové krúžky držiace knôt Jej oči vás sledovali z každého uhla, tak ako Mona Lisa :-) Na záver prajem nám všetkým, aby sme sa Halloweenu nepoddali... Related links: Halloween 2008 Halloweeeeeen!!! Do kelu s ním... (Luckin blog)

2 comments:

Lucia Bérešová said...

Ta tekvicka je krasna! S tymi ocami to je skvely napad! Uz sa tesim, v utorok vecer idem domov, pojdem na cintorin a zapalim tam sviecku aj namiesto teba, ok?

ludmila said...

Ďakujem Lucka!!!! Nevieš, čo to pre mňa znamená...