Wednesday, July 30, 2008

The Swans

Labute. Symbol čistoty, vznešenosti, lásky a vernosti. A taktiež, žiaľ, synonymom gýču. Labute sú totiž jedným z tých živočíšnych druhov, ktoré sú verné svojmu partnerovi po celý život, preto sa často dáva na svadobné oznámenia či blahopriania. Napríklad takí tučniaci majú tiež iba jedného partnera, ale labuť, samozrejme, vyzerá na oznámení lepšie. Hlavne keď sú dve oproti sebe a ich krky vytvárajú tvar srdca. Človek si to len predstaví a už prevracia oči... Napriek tomu, keď ich sledujete naživo, ako sa kĺžu po vodnej hladine, pomaly a ladne pohybujú krkom, ponárajú sa pod vodu, či akoby mimochodom zatrepocú chvostom a krídlami, vždy je to veľkolepý zážitok. Labute totiž nevedia, že majú vyzerať gýčovito, zvysoka kašlú na to, čo si o nich ľudia myslia a či si ich vôbec všímajú, a pôsobia neuveriteľne prirodzene a nádherne. No – keď sme už pri tom, ani ja by som veľmi nedbala na názor tých, čo mi bývaníčko zahádžu odpadkami... A pritom možností je veľa. Od obyčajného strafenia sa do koša, až po triedenie odpadu. Je nesmierne smutné sledovať ich ako sa im zamotáva celofán do zobáka pri šklbaní trávy, alebo aké majú častokrát špinavé hlavy a krky od ponárania do vody, v ktorej si hľadajú potravu...



Beauty and dignity...


They are grateful for a piece of bread as well...


Labutie mládatá už pomaly odrastajú, musela som sa poponáhľať, keď som ich chcela ešte zachytiť v akej takej mláďacej podobe...


Odpočinok s hlavou pod krídlom. Áno, vidíte dobre, na hladine je pena. Ževraj od piva, ale možno aj od niečoho horšieho...


The ugly ducklings are changing into beautiful swans... :-)


Chvíľu všetci krásne plávali, akoby just vedeli, že ich chcem odfotiť...


...potom sa mi schovali do rákosia...

No comments: