Friday, November 21, 2008

Surrealism art 2

Zdá sa, že téma surrealizmu sa na mňa lepí. Dnes logo googlu odkazuje na surrealistického maliara Reného Magritta. Životopis rozpisovať nebudem, každý si môže kliknúť na wikipédiu alebo hockde, ak ho to zaujíma. Ja som si skúsila poklikať na jeho obrázky a - bola som prekvapená, že ma viacero celkom zaujalo. Občas surrealizmus až násilne stavia na nezmysloch a prekrúteninách, že si človek musí hlavu lámať, aby aspoň dajaký ten význam na tom našiel (ja som to už skúšala, rozum, beťár, je schopný vysvetliť hocčo, a aj vysvetlí, keď chce, na tom je vlastne založená aj umenoveda, keď chce dajako uchopiť moderné "umenie"). Tu sa mi zdalo, že maliar celkom jednoducho, hravo a zaujímavo zachytáva a vyjadruje to, čo vidí, alebo by chcel vidieť... Posúďte sami. Môj výber:




Tento obraz som našla aj vo verzii, keď na plátne nebolo ešte namaľované nič. Ktovie, ktorá verzia je správna. Žeby obe..? Rozhodne sa mi však viac páči táto, kde je zobrazené, ako sa umelec pozerá a čo vo veciach vidí...


Keď som sa na tento obraz prvý krát pozrela, napadlo mi, že obyčajných ľudí je na svete toľko ako kvapiek dažďa... A potom mi ešte napadlo že "múdry z neba nikto nespadol, ale hlupákov ako keby zhadzovali..." ;-)


Hm... priestorový nezmysel... Zaujímavé...


Kto tvrdí, že listy zo stromov v zime padajú..? :-)








pohodlíčko...:-)




zaľúbenci...




Vždy na črepinách niečo ostane...



Related link: Surrealism art 1

2 comments:

Lucia Bérešová said...

wow... tak to je sila...

ludmila said...

hej... až z toho mráz behá po chrbte...