Saturday, December 13, 2008

Christmas in Dublin


Takýto plagát som videla na autobuse...


...a ešte takýto billboard


...no, netrebalo mi dvakrát hovoriť. Čo iné mi už zostáva...


Tak takto nejak sa povie Veselé Vianoce po írsky... (ráta sa mi ako všade zmestia ten spire, hoc aj keď vytŕča z nápisu. Alebo možno práve preto, veď vytŕča z celého mesta:-))


...a ešte toto je jeden z variantov. Nemám šajnu, čo presne to znamená, ale predávame aj karty s takýmito prianiami...


Hlavný protagonista tohoročných dublinských Vianoc nielen z billboardov. Čestné miesto hneď vedľa Spire-a. Takto vyzerá vo dne...


...a takto v noci. Ľudí tešia nielen jeho meniace sa farby, ale aj to, že sa kvôli výzdobe hlavnej ulice nemusel vyrúbať nejaký krásny obrovský strom...


Grafton street. A grant place for sparkling. And for shopping. Or because of shopping..?


...ale musím uznať, že tie lustre sa im vydarili. Keď si odmyslím tie obchody, pripadá mi, akoby som sa prechádzala po vysvietenej rozprávkovej sieni. Ale koniec koncov, obchody vždy patrili k námestiam a hlavným uliciam, nie? Tak to opravím. Nie sú to obchody, ale ten "shopping", čo mi prekáža. Nakupovať treba aj na Vianoce, to je jasné, ale oným shoppingom volám všetky tie nariasené mašličky na darčeky, blikajúce figúrky Santov, či spraye s falošným snehom; všetko to "sparkle", ktoré svojou iskrivosťou má človeka len ohúriť, ale nič naozaj neosvetlí, neprenikne do hĺbky...


Zima po írsky...


A veil of light


Ani luas neobišiel vianočný "skin". Ale zas len vrámci reklamy, samozrejme...:-(


Veniec a padajúce svetielka okolo. Tie neóny nad nápisom vzadu vyzerajú ako betlehemské hviezdy...:-) Občas sa podarí, aj keď nechceme. Alebo stačí len hľadať...




Forget the stress, the shopping, the fact, that there is maybe nothing behind this beauty. Just enjoy, at least for a while...


...it's maybe ourselves who is giving the sense to the "sparkling" after all...




Keď to nemôžu naozaj zažiť, sú odkázaní na predstieranie. "Hrajú sa" sa na zimu, sneh a cencúle...


Stromoradie - zeleno sa týčiace...


...a hrejivo žiariace...


Najviac ma uchvacujú stromy s malými svetielkami. Pre mňa vrchol vianočnej mestskej výzdoby...


...veď to predsa nemusí byť vždy "sparkle". Malé hviezdičky v konároch stromov...


Pohľad zblízka. Make the city yours...

2 comments:

Lucia Bérešová said...

wooow, krasne...vidim, ze musim zobrat fotak a ist urobit Warszawu... tiez je pekna.

ludmila said...

Zober a urob. Uz sa teším na Varšavu...