Thursday, September 4, 2008

Babka k babce... bude tržba; alebo všetko pre biznis

Dáva sa na známosť, že v kníhkupectve Eason, kde pracujem, sa včera začala vianočná sezóna. Dobre čítate, vianočná, nie školská – tá sa začala už v júli..:-) Včera sme totiž vyložili vianočné karty. To len pre tých nevedomcov (ku ktorým som dovčera patrila aj ja), ktorí ešte stále žijú v nádeji, že by celý ten vianočný biznishurhaj mohol začať tak adventom, alebo v domnení, že asi začne (podľa znalosti súčasných pomerov) v novembri alebo dokonca v októbri. September teda predčil aj moje očakávania. A to som toť nedávno s výrazom profesionála, ktorý vie, čo sa v jeho firme deje, hovorila zákazníkovi, čo sa na vianočné karty vyzvedal, že ich dostaneme zrejme niekedy v októbri. Nuž ale, biznis je biznis a „shopping is a new religion“ ako som videla nedávno jeden bilboard.

A pritom, keby sa zabudlo na všetok ten biznis okolo toho, nebolo by krásne propagovať vianočné posolstvo hoc aj celý rok? Nech sa karty vyložia aj v januári, ak by pomáhali šíriť pokoj, lásku a „mier všetkým ľuďom dobrej vôle...“ Avšak celá tá idea, šírenie a propagácia je tak ohyzdne a bolestne iná, až sa mi to zdá voči tým krásnym pohľadniciam a blahoprajným kartám nefér. Všetko nech má svoje miesto a čas; vianočná atmosféra na Vianoce, vianočné posolstvo celý rok. No nie? A pre nás všetkých, ktorí nemáme radi celý ten biznis, jedno odporúčanie. Dlhodobo sa hnevať iba škodí zdraviu. (Zanevrieť na Vianoce ako také tiež nie je riešenie.) To už radšej sa na tom zasmiať a pokúšať sa šíriť vianočné posolstvo tak ako sa má – vlastnoručne. Hoc aj úsmevom pre človeka, čo práve stojí najbližšie. A aby sa nám ľahšie pripomenula tá atmosféra, tu je drobná ukážka z pohľadníc, ktoré predávame: (a ešte z lojality k starému dobrému Easonu; nechcem hrýzť ruku, čo ma živí...;-))

If you believe or not, there started a christmas season in Eason bookstore yesterday... (Ho Ho Ho!) To late, isn´t it..? Nice and cosy. (The cards. Not the business.) Viac obrázkov dodám, keď na to bude vhodnejší čas... [;-)] (pictures from Medici Cards official website)

No comments: