Saturday, September 27, 2008

Váš ctený podpis, prosím (do vašej ctenej knihy)

Okrem toho, že sme v Easone vyložili Halloweensky tovar a môžete u nás nájsť okrem kadejakých kostýmov i odrezané krvavé prsty či gigantické pavúky lezúce po strope (a iné somariny), nevšedná vec sa dnes prihodila i o dve poschodia nižšie. Bol u nás podpisovať svoje knihy Darren Shan. Neviem, či vám to meno niečo hovorí a do akej miery sú prekladané jeho knihy do slovenčiny či češtiny, v Írsku a Británii je však veľmi populárny. Píše nejaké fantasty horory pre mládež, vlkodlaci, upíri a tak. Ja som od neho nečítala nič, takéto vecičky nemusím, ale ževraj píše veľmi dobre. Oceňujú ho aj poprední kritici. Z mojej strany však bolo úžasné zasa raz vidieť naozajstného spisovateľa z mäsa a kostí ako s rozžiarenou tvárou podpisuje svoje knihy a rozpráva sa a fotí s fanúšikmi. (A že ich nebolo málo. Rad ľudí sa ako anakonda skrúcal pomedzi regále po celom obchode.) Jednoducho človeka, ktorý to dokázal. Napísal knižku (a nie jednu), ktorú vydali na naozajstnom papieri a čítajú ju naozajstní ľudia. Dokázal spísať to, čo ho baví a zaujíma, podať to autenticky, zaujímavo a originálne v ucelenom príbehu so všetkým, čo k tomu patrí (A že to je nesmierne ťažké. Treba poznať milión vecí a ani potom nemusí výsledok vyzerať a vyznieť tak, ako ste zamýšľali. Čo nemusí byť zase niekedy na škodu, ale to je už o inom.) Určite sa dnes nejaké tie, aspoň drobnučké, sny splnili. Autorovi, že mohol stretnúť svojich čitateľov (aj keď to vzhľadom na jeho popularitu nebolo po prvý ani posledný raz; avšak verím, že to neuberalo na intenzite zážitku), čitateľom, že mohli stretnúť svojho obľúbeného autora; a ešte jeden drobnučký sen – ale to je už niečo medzi splnením drobnučkého a skladaním veľkého... Darren Shan. Predstavovali by ste si takto upírskeho a vlkodlačieho spisovateľa? Vyzerá ako veľký dobrácky macko... Foto s fanúšikmi. Ten ryšavý chalanisko sa podozrievavo pozerá do môjho foťáku. Neboj sa chlape, nezneužijem tvoje osobné informácie, ani nevyzradím nikomu, že si upír. Lebo máš také červené oči...:-) "Jožkovi Hruškovi venuje Darren Shan..." Vlkodlačí úškľabok špeciálne pre mňa. Darren si myslel, že patrím k tomu chalaniskovi, čo ho škrtí. Potom sa ešte zaškeril a zaškrtil do správneho foťáku, ale táto fotka mi už ostane...:-) A ešte tu mám bonus. Pred pár mesiacmi bola u nás podpisovať exspajska (teda vlastne neviem, či ex, lebo som zachytila, že sa Spice Girls znovu dávali dokopy, ale vraj urobili len jedno turné, a tým to haslo...) Geri Halliwell. Nie CD-čko, knižku pre deti, predstavte si. Čo za halušku to napísala som nemala chuť čítať ani zo zvedavosti. Teda vlastne prvých pár riadkov... ale z toho, čo som prečítala a z moderného krikľavého popdizajnu to diera do sveta asi nebude... Ale svetoznámeho človeka nestretnete každý deň, a tak som si urobila zopár fotiek... Okrem známej tváre vyzerala ako obyčajný smrteľník z mäsa a kostí... Rozdávať nacvičené úsmevy do foťákov je určite zvyknutá. Jej úsmevy s fanúšikmi však vyzerali celkom úprimne S mašličkou vo vlasoch, v anielsky bielom kabátiku. Spisovateľka pre deti jak vyšitá...:-) Tak, Geri, čímže nás prekvapíš nabudúce?

No comments: