Thursday, October 9, 2008

Dokud se zpívá...

Teda... ešte som v Dubline nevidela pokope toľko nadšených Čechov a Slovákov ako v nedeľu večer, keď sme sa o pol ôsmej tlačili pred dverami nočného hudobného klubu s úžasným názvom The Button Factory (továreň na gombíky). Lístky vypredané, stopro prišli všetci, nezabudol nikto. :-) Vždy som chcela Nohavicu zažiť naživo, ale odkladala som to do priečinku „keď budem na Slovensku“; nikdy by som sa nenazdala, že príde hora k Mohamedovi a Nohavica do Dublinu (nie preto, samozrejme, že by to nebolo možné, ale jednoducho mi to nenapadlo).
Určite o ňom netreba hovoriť, jeho texty hovoria zaňho. Vtipné i smutné, ale hlavne trefné a hlboké. Ani Jarek samotný nesklamal. Naživo bol taký ako jeho texty. A hlavne otvorený a priateľský. Pripadal mi ako človek vnútorne ŽIJÚCI, veď ako inak by mohol písať také slová. Iba takýto človek môže vnímať, „zachytávať“ a pomenovať... Iba piesne takéhoto človeka môžu žiť ďalej, a oni žijú, sú znovu a znovu objavované a spievané... A zaspievať si spolu s Jarkom naživo... hmm... to je ako vstúpiť do piesne priamo...:-)


Urobila som nejaké fotky, vedela som, že budú rozmazané, ale predsalen som sa pokúsila. Tu sú tie najvydarenejšie. Áno, sú najvydarenejšie, aj keď sa to nezdá, ostatné boli stokrát horšie..:-)


Jarek: "Nemyslete si, že zazpívám jen pár písniček a za hodinu bude po všem... Pěkně si budete muset to české umění odstát..." :-)


Ak som chcela urobit zábery blízko pri pódiu musela som sa predrať davom ľudí (sedeli sme vzadu, pred nami bol mixpult). Opakovala som každú sekundu "pardon, prepáčte, ja len zopár fotiek spredu chcem..." Hovoriť po anglicky nemalo zmysel. Myslím, že tam bolo len jedno percento ľudí, ktorí ju naozaj potrebovali...


"Na trati Praha Tešín Dublin..."


Jarek s akordeónom


Jediný vydarený záber s krátkym bleskom. Celkom sa tu na seba podobá..:-)


Naživo to všetko vyzeralo, samozrejme, oveľa lepšie, krajšie, a hlavne bližšie...:-)

Ponúkam vám aj zopár videí, veľmi veľmi veľmi amatérskych, a veľmi veľmi veľmi zlej kvality, ale veľmi veľmi veľmi prežitých a vlastnoručne natočených...:-) Ale počúvateľnosť je celkom v poriadku, tak dúfam, že to prežijete... Jedna vec sú kvalitné videá z koncertu, druhá vec sú videá zo zažitého koncertu. I keď nekvalitné...



Na začiatok jedna z tých "ostravskych" :-) Revize jízdenek



Přivozská púť - text Jaromír Nohavica starší (jeho otec, pozdravujeme :-)), hudba Jarek Nohavica mladší



Kometa... Nesmie chýbať...



Ako znie Wolfgang Amadeus Mozart v češtine



Dokud se zpívá... Spieva celý sál :-)



Anděl strážný a záverečné ovácie

PS: Podrobnosti z Dublinského koncertu tuto: http://nohavica.cz/ontheroad2008/2008_10_5.htm Je tam aj fotka obecenstva a mňa môžete vzadu v tme zbadať matne sa črtajúcu, ak si fotku zväčšíte...:-)

PS 2: Ak sa čudujete prečo dávam tento príspevok tak neskoro, tak vedzte, že mám veľmi pomalý počítač a celé to uploadovanie na you tube zabralo hodiny a hodiny. Ale už som si objednala pamäť do počítača, príde mi o pár dní, tak dúfam, že nabudúce už budem pružnejšia..;-)

4 comments:

Lukass said...

whoooooooooooo whooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
aj ja chceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem. je to super.
nohavica forever !

ludmila said...

Luky, ďakujem, zdieľam Tvoje nadšenie..:-) A na Nohavicu si počkaj, on veľa cestuje. Raz sa určite objaví aj blízko miesta, kde práve budeš..;-)

Lucia Bérešová said...

Nohavica je super, pocuvam ho takmer non-stop....!!!!!
A pokial ide o pamat pocitaca, kolkokrat ti mam opakovat, ze s nim mas cvicit pexeso a krizovky? To pomaha na pamat. A este gingko biloba..

ludmila said...

No... skúsila som to pexeso, ale počítač bol taký pomalý, že nestíhal obracat kartičky... Nie to este pamätať si..;-) Naňho, žiaľ, také finty ako gingko a pexeso neplatia. Tu zabera iba kvantita, nie kvalita. Ale Nohavicu, si, našťastie, pamätá dobre...:-)