Sunday, July 26, 2009

Dublin's parks - Dublin's ZOO in Phoenix Park 2


Fascinujúci tvor. V prírode asi ani nemá obdobu


Bongo nie je len bubon, ale aj takýto krásny pruhovaný paroháč


Korytnačka bola obrovská, mala skoro meter, aj keď sa to nezdá. Keď sa začala pásť a trhať trávu, vydávalo to taký zvuk, až som si myslela, že sa niekde poblíž pasie nejaký vysoký štvornohý zver...:-)


Africký Divý pes troška hmlistý, fotený cez sklo. Je to zvláštne, ale zatiaľ čo sa ostatné zvieratá pred fotografmi skôr schovávali, tento, keď zbadal, že vyťahujem foťák, vybehol z úkrytu spoza kmeňa, odkiaľ ma spolu so svojím druhom pozoroval, vyšiel si na skalu, a takto na pár sekúnd krásne zapózoval ako grécka socha. Pozeral mi priamo do očí, akurát, že som nemala poriadne nadstavený a zaostrený foťák, iba na sekundu sa takto obzrel; a potom odbehol naspäť k svojmu druhovi za spadnutý kmeň, kde ma znovu pozorovali, ako si balím foťák...


Moje obľúbené slony - zastihla som ich počas obeda


Po takom suchom sene, kto by nevysmädol :-)


Mali oooooooobrovský výbeh, asi najväčší zo všetkých, s viacerými stanovišťami, odkiaľ sa dali pozorovať, človek si aj nohy zodral, kým to celé obišiel a našiel ich, kde sa vlastne nachádzajú :-)


Zaujímavý vtáčik so zaujímavým menom, volá sa že Waldrap Ibis...


...hniezdi v skalách


Nádherná červená panda. Neverte, že pandy sú lenivé; zatiaľ čo jej spoločník/a spal/a, táto tu behala svižne hore-dole ako veverička, skoro som dieru vystála, kým sa mi podarilo urobiť zopár ako-tak ostrých záberov...


Zamyslenie...


Zvyšok príspevku venujem tuleňom. Boli také podarené. Samozrejme, delfínom sa svojimi kúskami a inteligenciou zďaleka nevyrovnajú, ale aj tak boli svojím tulením spôsobom úžasné. Čo majú určite s delfínmi spoločné je ich hravosť a radosť. Predstavenie si užívali, špliechali, krútili sa vo vode a predvádzali sa, pozornosť ľudí sa im očividne páčila...


Základ ich cvičenia spočíva v tom, že nasledujú červenú loptičku na konci paličky trénera. Tatko tuleň rád a často vyliezal na túto skalu, lebo vedel, že tu mu zo suda hodia rybku :-)


Späť do vody. Všadeprítomné siváky sa tu v pohode rozťahujú ako na svojom :-)))








Sivák na štandovacej skale. "Rybka rybka, hoď sa aj mne zo suda do zobáka!"


Zaslúžený oddych po predstavení




Pridám aj dve videjká z predstavenia. Sú trocha trasľavé, lebo som držala ruku s foťákom nad hlavami divákov



2 comments:

Lucia Bérešová said...

Ludka, nadherne fotky! (aj na predchadzajucom blogu) Zda sa, ze v Dubline mate viac zvierat, ako tu v BCN. Aspon slonov urcite. Tu su len dva aj to oddelene a tam je rodinka! A tulene... super! Delfiny su inteligentnejsie, ale tulene su take rozkosne! Naozaj super.

ludmila said...

Ďakujem Lucka! Veľmi si ma potešila... Ťažko porovnávať počet zvierat, keď bolo teplo u vás aj u nás, a veľa bolo pozaliezaných... :-) Mne sa zas zdá, že tá vaša ZOO je väčšia, keď tam máte aj tie delfíny. Aspoň čo sa týka druhov zvierat. Slonia rodinka bola úžasná, aj tá tulenia, aj všetky ostatné zvieratká... Človek príde medzi toľkými úžasnými tvormi na iné myšlienky...:-)